Bir tasarım hikâyesi: Yeni Seat Tarraco

Genellikle bu sayfalarda otomobilleri yorumlarız, ama gelin bu sefer başka bir şey yapalım. Seat Tarraco’yu yaratanların gözünden aracın yaratım aşamasını 6 adımda özetleyelim!

Giriş Tarihi: 26.11.2018 12:47
Yazı Onur AKÇAY

Yeni Seat Tarraco, Ateca ve Arona'nın en büyük kardeşi olarak Seat'ın SUV ailesinde yerini almaya hazırlanıyor. Seat Tasarım Direktörü Alejandro Mesonero, yeni Tarraco'yu "Kişiliği, gücü ve prestiji anlatan bir araç," olarak tanımlıyor. Markanın globalde araçtan beklentileri büyük.

Hal böyle olunca aracın markayı nereye götüreceği, hedefler, planlar gibi önemli konular büyük önem arz ediyor. Ama tüm bunların yanı sıra markanın aracı nasıl yarattığını bilmek istemez miyiz? Birçok marka işin bu tarafını pas geçerek bence büyük hata yapıyor. Seat ise çok güzel bir işe imza atarak işin mutfağında çalışan en yetkili isimlerle bizleri buluşturarak Tarraco'nun hikâyesini kısaca özetlememizi sağladı.



DIŞ GÖRÜNÜŞ

SUV müşterilerinin yüzde 65'i, satın alma kararlarını dış tasarıma dayanarak veriyor. Dış tasarımcı Xavier Villanueva, "Aracın hatları daha agresif daha güçlü ve daha etkileyici" diyor. Ön uç Seat Tarraco'nun en önemli parçalarından biridir: "Ön ızgara, diğer araçlara göre daha dik konumlandırılmıştır. Bu, ilk büyük SUV modeline daha uzun bir kaput ve daha sağlam hatlar kazandırıyor." diye ekliyor.

YENİ MÜCADELE

Bir SUV'un yolcu bölümü, diğer modellere göre nispeten daha büyüktür. Daha büyük hacim, tasarım ekibi için daha büyük bir mücadele demek. Firmanın İç Tasarım Başkanı Daniel Hervás: "Müşteriler, konfor, ergonomi ve performans arasındaki doğru dengeyi arıyor. Bu da SUV modeli tasarlanırken göz önünde bulundurulması gereken bir özelliktir"

RENKLERE BAĞLI KİŞİLİK

Seat'ın Renk ve Dekor Departmanı'nda bir tasarımcı olan Jordi Font'un sözleri, "Boyut, siluet ve hedef her bir modelin renk yelpazesini belirler. Her segment, kendi renklerine sahiptir." Bir SUV'un renk paleti, "güvenlik ve koruma" mesajı vermelidir. "Yumuşak veya metalik tonlar gerektirir ve boyutlarına bağlı olarak, iki renkli tavan veya belirli dekor öğeleri gibi özelliklerle oynayabilirsiniz." Seat Tarraco'nun renk paleti, 'kişiliğini tanımlayan ve ona zarif genleri kazandıran' sekiz renkten oluşuyor.

ORTAMA UYGUN GİYİM

Seat'ın en büyük SUV modelinin döşemelerini belirlerken uzamanlar en iyi malzemelerle çalıştı. Renk ve Dekor Departmanı'ndan Amanda López: "Araca ekstra sofistike bir görünüş vermek için melanj kumaşlar ve ilk defa mat krom dekor özellikler seçtik. İç tasarımın çoklu kombinasyonlarını teyit etmek için de sanal gerçeklikten faydalanıldı."

EN İYİ YOL

Sanal gerçeklik iç görünüşü tanımlamak için kullanılsa da dış hatları veya aerodinamik özellikleri belirlemek için de bu teknoloji giderek daha belirleyici hale gelen bir rol oynuyor. Seat görselleştirme ekibinin başkanı Manel Garcés: "Eskiden, tasarımcılar canlandırmalarla yaptıkları işi yüzde 60 gerçekçilikle görebiliyordu. Sanal gerçeklik sayesinde, bu oranı yüzde 90'a kadar çıkarmak mümkün. Bu, oldukça zaman kazandıran bir yol. Artık tasarım ekibi birkaç dakika önceki çizimlerini üç boyutlu olarak görebiliyor."

5 BİN KİLO KİL

Yeni teknolojilerin kullanılmasına rağmen, kilden bir model yapmak, yeni aracın gerçek boyutlarını takdir etmek için hala çok önemlidir. Tarraco'ya şekil vermek için 5 bin kilodan fazla kil kullanıldı ve en büyük mücadele Carlos Arcos'a göre, 'böylesine büyük bir otomobilin hacimlerini ve oranlarını kontrol edebilmekti'.


BİZE ULAŞIN