Ferrari, Lüks Yaşam Tarzı Markası Yaratmaya Kararlı
2026 yılına kadar Ferrari, lüks ürünler, markanın deneyimsel parkları, müzeleri ve koleksiyonları aracılığıyla yaşam tarzı bölümündeki gelirlerini ikiye katlamayı hedefliyor.
- Otomobil
- Cuma 13:44 | 17 Haziran 2022
Milano Erkek Moda Haftası'nın arifesinde Ferrari'nin Sermaye Piyasaları Günü'nde markanın lüks yaşam tarzını daha da geliştirme niyeti açıktı.
Etkinlik, elektrikli otomobil geliştirmekten hidrojen yakıtına bakmaya ve 2030 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşmaya kadar birçok girişimi özetledi, ancak lüks bir yaşam tarzı markası inşa etmek de başkan John Elkann ve Ferrari'nin CEO'su Benedetto Vigna tarafından ele alındı.
Elkann, "Ferrari özünde bir lüks şirket ve en farklı ve yenilikçi lüks markadır ve yaşam tarzını daha da geliştirmek için önümüzde büyük fırsatlar olduğunu görüyoruz" dedi.
Vigna, 2026 yılına kadar Ferrari'nin lüks ürünler, markanın deneyimsel parkları ve müzeleri ve koleksiyon ürünleri aracılığıyla yaşam tarzı bölümündeki gelirlerini 2019'a kıyasla ikiye katlamayı hedeflediğini, ancak bir döküm sağlamadığını söyledi.
"Biz sadece yüzeye dokunduk ve yaşam tarzı sütunlarımız müşterileri farklı şekillerde ve farklı anlarda memnun etmek için kullanılabilir. Güçlü bir meşruiyetimiz var," diye heyecanlandı Vigna. "Ya tamamen bağlısın ya da değilsin ve biz varız. 300 milyar dolarlık pazarın sadece bir kısmına hizmet veriyoruz. Bu, markayı daha geniş bir kitle için alakalı kılmak için eşsiz bir fırsattır. Odaklanma anahtardır ve bunu gerçekleştirmek için doğru ortaklar ve yeteneklerle bunu ele almalıyız. Bu yeni bir dünya."
Yönetici konuşması sırasında 2019 yılında Ferrari'nin yeni lüks giyim ve aksesuar koleksiyonlarının kreatif direktörlüğüne atanan eski Giorgio Armani ve Pal Zileri tasarımcısı Rocco Iannone ile bu hafta başında baş marka sorumlusu olarak atanan eski Pandora ve Bulgari yöneticisi Carla Liuni'yi selamladı.
Ferrari, 2018'den 2022'ye kadar olan dönemde sadık müşteri tabanında bir gençleşme ve yeni koleksiyoncularda yüzde 60'lık bir büyüme ve ortalama araba sayısında yüzde 25'lik bir artış görüyor. Bu, Asya gibi önemli bölgeler gibi markanın lüks modası için de potansiyel bir yeni müşteri havuzu olarak görülüyor. Vigna, "Kadınlar da giderek daha fazla ilgileniyor, elçilerimiz oluyor ve satın almaları etkilemeye yardımcı oluyorlar" dedi.
Lükse yönelik küresel iştahın arttığını söyledi, ancak Ferrari'nin "benzersiz otomobiller ve benzersiz ürünler" ürettiği konusunda ısrar etti ve kurucusu Enzo Ferrari'nin "piyasanın taleplerinden bir araba daha azını" sağlama sloganını, yaşam tarzı bölümüne uyarlıyor.
Vigna, belki de sadece markanın logosunu taşıyan bir şapka isteyen çekirdek Ferrari hayranlarının ihmal edilmemesi gerektiğini fark ediyor. "Kapsayıcı ve ayrıcalıklı olmalı ve teklifin markayla tutarlı olduğundan emin olmalıyız."
Ferrari, geçen yıl ilki şirketin Maranello'daki merkezinde, ardından Şubat ayındaki moda haftasında Milano'da olmak üzere iki defile düzenledi. Koleksiyonların yılda iki kez Milano'da düzenli olarak sergileneceğini söyleyen Iannone, Eylül ayında düzenlenecek bir sonraki şovu üzerinde çalıştığını doğruladı. Tasarım mesajına en uygun formatın bu olduğuna inandığı için yine karma olacak.