Sascha A. Klumpp ile yeni koleksiyon üzerine
Hemington markasının kreatif direktörü Sascha A. Klumpp ile markanın yeni koleksiyonu ve tasarım üzerine konuştuk.
Röportaj Özge Dinç
Hemington'dan önceki kariyerinizi merak ediyoruz, tasarım yolculuğunuz nasıl başladı?
Çocukluğumdan bu yana modayla ilgileniyorum. Dikiş ve nakışı kendi kendime öğrendim, sonra da kendim, arkadaşlarım ve ailem için kıyafet dikmeye başladım. Yani hangi mesleği seçeceğim hep belliydi. Almanya ve Londra'da moda tasarımı okuduktan sonra erkek giyimin zirvesi sayılabilecek bir marka için çalışma imkanı buldum. Burlington ve Roy Robson'da, sonra da çanta markası olan Bugatti'de kreatif direktör olarak çalıştım.
Hemington erkeğini ve ilgilerini nasıl tarif edersiniz?
Hemington erkeği bir kalıba konulamaz. Özgüven sahibi, farkındalığı yüksek, açık bir zihne sahip ve hayata karşı pozitif bir tavrı olan her yaştan erkek olabilir. Hemington erkeği eğitimli bir aileden gelmiştir, gelenekleri sevmesine rağmen tutucu değildir, çok tutkuludur, detayları ve renkleri sever. Bizim koleksiyonlarımız, bu erkeğin kişisel hayat tarzının altını çiziyor ve ona aradığı mükemmel stili ve konforu sunuyor.
Bir tasarımcı olarak Hemington tasarım dilini oluştururken stratejiniz neydi?
Bakışımı bir piramit olarak hayal edin. Piramidin tabanı benim için müşterinin ihtiyaçlarıdır. Piramidin orta kısmı desen, tasarım ve renk paletlerinin müşteriye hoş görüneceği şekilde kullanımından oluşur. Bu aşamada ben geleneksel desenlerle oynayıp, onları çağdaş ikonik tasarımlara dönüştürmeyi seviyorum. Piramidin üst kısmı ise yenilikçi ve ikonik tasarım ve materyalleri içerir.
Saf pamuk, kaşmir ve ipekten yapılmış tasarımlar, tasarımcıya ve giyen kişiye nasıl avantajlar sunuyor?
Saf materyallerle tasarım yapmak, daha pürist ve temiz bir tasarım bakışı gerektiriyor. Bir tasarımcı için yüzde yüz doğal kumaşlarla çalışmak çok hoş. Doğal giysiler nefes alabiliyor, cilde zarar vermiyor, daha uzun süre kullanılabiliyor ve müşteriye en iyi konforu sunuyor. Hemington'da, sentetik bir malzemeyi sadece ve sadece doğal alternatifi yoksa ve ürüne değer ve gerekli bir karakteristik katacaksa kullanıyoruz. Mayolarda olduğu gibi.
Marka ürün gamını ayakkabı ve kemer gibi aksesuarlarla genişletti. Bu sezon eklenen yeni bir ürün var mı?
İlkbahar/Yaz 2019 koleksiyonunda çizgiler, çiçekler, ıstakoz, balina ve ikonik elmas baskılı mayolardan oluşan çok hoş bir sahil koleksiyonu hazırladık. Ayakkabı koleksiyonumuza da yeni sneaker'lar ve tekne ayakkabıları ekledik.
Sensuous Moments (Yaşadığını Hissettiğin An) koleksiyonundaki ilhamınızdan bahseder misiniz?
Yaşamınızın bir noktasında bir şeyleri özlediğinizi ve o özel duyguyu yeniden yaşamak istediğinizi anlıyorsunuz. Bu bazen okuduğunuz bir kitap, bazen bir seyahat oluyor. Yaşamlarımız anlardan oluşuyor. Öyleyse bu koleksiyonla özel anları keşfedeceğimiz harika bir yolculuğa hoş geldiniz! Hemington İlkbahar/Yaz 2019 koleksiyonu, özgün renkleri ve desenleriyle yaşadığımızı hissettiğimiz tüm anlara saygı niteliğinde. Yeşil limon ve limon renkleri soğuk grilerle kombinleniyor, bu da sportif yarış ruhunu yansıtıyor. Pudra ve üzüm tonları mavilerle birleşerek bahardaki çiçeklenmeyi, lacivert ve beyazların saf maskülen birleşimi denizcilik hissini, kum tonları ve zencefil renginin kırık beyazla birleşimi lüks yaz hissini yansıtıyor. Haki ise macera ruhu katıyor koleksiyona.
Günlük hayatınızdan ilham aldığınız bir tasarım var mı?
Evet, bir keresinde uzun uçuşta koltukların rahatsız olması sebebiyle çok zorluk yaşadım ve keşke yastığım olsaydı diye düşündüm. Kabin ekibi yastık veremeyince kaz tüyü montumu yastık olarak kafamın altına koydum. Mevsimlerdir çok satanlar arasında yer alan kaz tüyü ceketin içine yastık koyma fikri buradan geldi.
IQ koleksiyonunu oluştururken hedefiniz neydi?
IQ, en yeni teknolojilerle modern üretim aşamalarını bir araya getiren, en iyi giyim performansını elde ettiğimiz bir seri. Kırışmayan, dayanıklı, tüylenmeyen, yumuşak IQ ürünlerini şık görünmek istediğiniz sportif aktivitelerde tercih edebilirsiniz.