Gucci Sandbox Metaverse evrenine atıldı
Roblox macerasının ardından Gucci, Sandbox evrenine katılarak NFT dünyasına atılan ilk lüks marka oldu
Damla Yüce
SUPERPLASTIC ile NFT işbirliğinin açıklanmasının ardından, Gucci, Sandbox'ta sanal arazi satın aldığını ve metaverse platformunda bir dünya inşa etmeye başlayacağını duyurdu. Yakın zamanda adidas, Warner Music, Bored Ape Yacht Club, Atari gibi devler de Sandbox'a katılmıştı.
Bu yeni girişim, lüks markanın şu anda NFT işbirliklerini ve eski ürünlerini barındıran Gucci Vault projesi kapsamında yer alıyor. hayal gücü aracılığıyla geçmişi, bugünü ve geleceği birleştiren bir "deneysel çevrimiçi alan" olarak tanımlamaktadır. Gucci Vault projesi hem yeni sanal işbirlikleri hem de vintage eşyaları sunarak hayal gücü aracılığıyla geçmişi, bugünü ve geleceği birleştiren bir "deneysel çevrimiçi alan" olarak tanımlanıyor.
Crafting the future, pixel by pixel. Vault is building its own virtual world on @TheSandboxGame. Discover more https://t.co/wEUMFPiNsg #GucciVault pic.twitter.com/GVW1mpyJQC
— gucci (@gucci) February 9, 2022
Ayrıntılar henüz tam olarak açıklanmasa da ilk izlenimler Gucci tasarımcıları tarafından tasarlanan sürükleyici deneyimlerin ve oyun içi sanal giyimin gelişine işaret ediyor.
Gucci, NFT dünyasına atılan ilk lüks marka oldu ve geçtiğimiz yılın Mayıs ayında Christie's'de bir "Aria" filmini karesini açık artırmaya çıkardı.
Lüks moda evi, 2020'de Roblox'ta sınırlı sayıda avatarlar, bir mağaza, sergi alanları ve bir havuz alanı içeren The Gucci Garden Experience adlı iki haftalık bir sanal deneyim ortamı oluşturmuştu. Dijital satış fiyatlarının çoğu, Gucci'nin fiziksel ürünleriyle denkti veya daha pahalıydı.
SANDBOX NEDİR?
Sandbox, oyuncuların sanal deneyimlerini oluşturabilecekleri, sahiplenebilecekleri ve bunlardan para kazanabilecekleri, Ethereum tabanlı bir açık dünya oyunu ve topluluk odaklı bir platformdur. İşlemler, oyunun yerel para birimi olan SAND jetonu kullanılarak yapılır.