Oğuz aldı başını gidiyor

Yazı: Emrah SAKA

Oğuz Tan. 1984 İstanbul doğumlu, sistem mühendisi. Şimdiye kadar serbest dalış,dağcılık, bisiklet ve ultra maraton sporlarıyla ilgilendi. 2013'te düşük bütçeli bir bisikletli gezgin olarak İstanbul'dan yola çıktı. 16 bin km pedal çevirerek Türkiye, İran, Dubai, Pakistan, Hindistan, Nepal, Burma ve Tayland'ın bazı bölgelerini gördü. Yüklü bisikletiyle Himalaya Dağları'nda 5.400 metre yüksekliği bulan yollardan geçti. 4 bin ve 5 bin metre üstünde dağ geçişleri yaptı, dünyanın en yüksek ultra maratonunu koştu, Nepal'in dağlarında 2 hafta yürüdü. 2015'te de İstanbul'a döndü.

Oğuz'un bu gitme isteği bakın nasıl başlamış:

"Meraklı ve doğayı seven bir çocuktum. Ailemin de toprakla arası iyidir. Büyüdüğümde doğa sporlarıyla ilgilenen ve sık sık belgesel izleyen biri oldum. Mühendis olarak profesyonel hayata atıldım ve bir süre sonra kentin hızlı yaşamı bana fazla gelmeye başladı. Hayatımda ciddi bir anlam eksikliği olduğunu, robot gibi yaşadığımı ve hayatımı böyle sonlandırmak istemediğimi düşünmeye başladım. Hayatımda bir fark yaratmak istedim. Alıp başımı gitmeye karar verdim. Bisikletle gitmek istedim; çünkü yavaş, zorlu ve bir o kadar da kıymetli bir yolculuk olacaktı benim için. Spor, macera ve kültür başlıklarının hakkını verecektim. Turistik bir geziden ziyade, geçtiğim bölgelerdeki yaşamlara temas edecek ve kısa süreliğine de olsa o yaşamlarda kendime yer bulacaktım."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.