Miami Grand Prix’sinin Kazanan Saatleri

En iyi olmak için yarışanlar sadece piste çıkanlar değildi.

Fotoğraf: Chris Grayten

Bu yeni jenerasyonun peşine düşen markaların önünde uzanan fırsatlar, uçsuz bucaksız. moda tasarımcısı Ronny Fieg'in yeni markası Kith ile çok özel bir işbirliğine imza atan TAG Heuer'nin Miami Rubell Müzesi'nde Met Gala'yı aratmayan bir davetle tanıtması kaçınılmazdı. Tudor'un, Visa Cash App RB Formula 1 takımının Miami'deki araç giydirmesini üstlenmesi de öyle.

İşte bu sebepten dolayı Miami, Lewis Hamilton'ın IWC Schaffhausen (en son Portugieser Tourbillon Rétrograde Chronograph Lewis Hamilton modeliyle tanıştık) işbirliği gibi yarış pilotlarının özel tasarımlarını sergilemeleri için benzersiz bir yer. "Hamilton sadece dünyanın en başarılı sporcularından biri değil," diyor IWC CEO'su Franzisko Gsel ve ekliyor; "moda ve tasarım konusunda tam bir trendsetter ve aynı zamanda bir sosyal aktivist. Bu da farklı kültürel birikimlere sahip benzersiz bir topluluğa hitap edebileceği anlamına geliyor."

Genç akınını bir kenara bırakırsak, Miami'nin grand prix'si şehrin eşsiz zengin göçüne de bir ayna tutuyor. "Son üç yılda buraya zengin akını yaşanıyor. Ki bu çok etkileyici," diyor Tom Garfinkel, Hard Rock Stadium Başkanı ve CEO'su, aynı zamanda da Miami GP Yönetici Ortağı. Şehrin bağlı olduğu Florida eyaletinin aylık gelir ve sermaye artışından vergi kesmemesi, varlıklarını korumak isteyen milyarderlerin Miami'ye akın etmesine sebep oluyor. "Miami etkileyici bir şehir, farklı kültürlerin buluşma noktası. Buraya yerleşen Avrupalıların, Latin Amerikalıların ve New Yorkluların sayısı her geçen gün atıyor," diye devam ediyor Garfinkel. "İşte bu yüzden yarışlarda daha önce hiçbir yerde görmediğiniz kadar yüksek bir seviyede misafirperverlik ve kişiselleştirme sunmaya çalışıyoruz."

Bu sebeple gelenekselci Paddock Club'ın izleme süitleri artık pek çok alternatif deneyime sahne oluyor. Casa Tua gece kulüpleri, yarışı gören spesifik noktalara çekilmiş yatlar için kurulan yapay marinalar ve havuzlar, ünlü DJ'ler hatta deniz kızlarıyla dolu "Hard Rock Beach Club"lardan bahsediyoruz. Spa veya Monza'da asla bulamayacağınız bir deneyim bombardımanı yani.

Saat markaları için varlıklı yarış katılımcıları büyük önem taşıyor. "Monaco rattrapante" sunumu için doğru yerin burası olduğunu biliyorduk," diyor TAG Heuer Miras Yöneticisi Nicholas Biebuyck. "Biz de bir perşembe günü hem potansiyel müşterilerimizi hem de halihazırda rattrapante sahibi olanları 20 kişilik özel bir yemekte bir araya getirdik." Yaklaşık 5 milyon TL değerindeki (kişiselleştirilmiş versiyonu için 1 milyon daha ödüyorsunuz) bu saat, tipik TAG'lerden değil. "Bu saatle bambaşka bir alıcı profilinin peşine düşmemiz gerektiğini biliyoruz," diyen Biebuyck, "Miami ise onları bulmak için en doğru yer," diye bitiriyor sözlerini.

Miami, en basit versiyonu bile milyon değerindeki, Ferrari ve McLaren partneri Richard Mille'in de kendini göstermeye başladığı yer. Başka hiçbir yarışta RM 67-02'ye 125 bin dolar ödemiş insanlar göremezsiniz.

Yarışlarda ünlülerin bileklerinde gördüğümüz bazı saatler gerçekten de çok etkileyici. Miami Heat'in ünlü basketçisi Jimmy Butler, nadir bulunan 18 ayar altın Rolex GMT II; Amerikan Futbol Ligi yıldızlarından Odell Beckham Junior, 500.000 dolarlık, mavi seramikten Audemars Piguet Royal Oak Perpetual Calender; Grand Prix galiplerinden Lando Norris ise elde dekore edilmiş, safir kristal bir Richard Mille 67-07 "High Jump" takıyor. Onur ödülü ise bir başka Amerikan Futbol Ligi yıldızı Travis Kelce'ye gidiyor. Kelce, Miami GP'sini özetleyen görünümüyle hafta sonuna damga vurmuş; parlak yeşil Gucci takımı, Bottega güneş gözlüğü, ters taktığı Alpine şapkasına ek olarak bileğine de favorilerinden Rolex Submariner 126610 takmıştı.

Biebuyck, karşılarındaki zorluğun "yarış hafta sonlarını bir parti gibi görenler ile gerçek izleyiciler arasındaki dengeyi koruyabilmek" olduğunu söylüyor. "Saat sunumları da bu işin tam kalbinde yatıyor."

İzleyici kitleleri arasındaki uçurumun en geniş olduğu yer kuşkusuz ki Miami. Hard Rock'ın deniz kızları, sevgilisi Taylor Swift'in hayranlarını deliye döndüren Travis Kelce, Rolex takan Donald Trump derken, asıl burada olma sebebimizin bu prestijli yarışı izlemek olduğunu unutuyoruz. Cebi dolu Miami sakinleri için Paddock Club'a girerken ödeyecekleri 10-20 bin dolar, RM 027'nin kayışlarından biri demek. Yani Casa Tua'da eğlenirken yarışı izlemeyi unuttuklarında, ödedikleri bilet parasına üzülmeyecek insanlardan bahsediyoruz. Spor ve gösteri arasındaki ilişki biraz karmaşık. Tüm bunların ortasındaki Miami'deki saat şovu ise hem Amerika'nın Formula 1 sektörüyle olan yakın bağını hem de gösterişçi tüketim alışkanlıklarının yaratacağı riskleri gözler önüne seriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.