Sloganların mesajı var

Sezon trendlerine yön veren tasarımcılar, dergiler, stilistlerden önce, onları belirleyenlerin başında dünyanın ya da bahsi geçen ülkelerin politik durumları yer alıyor. Dünya fakirleşiyor, moda sadeleşiyor. Ülkeler ısınıyor, renkler canlanıyor. Sosyolojik olaylar dönüm noktaları yaratıyor, yerel bir tasarımcının elinden çıkan tişörtün baskısına kadar birçok şey etkilenebiliyor. Kısacası mevcut ekonomik durum, yaşanan sosyal olaylar tıpkı diğer sektörlerde olduğu gibi, moda sektöründe de etkilerini gösteriyor.
Sloganlar, mesaj vermenin en kolay yöntemidir. Sıradan akstivist bir yürüyüşte bile görebileceğimiz, üzerinde sloganlar yazılı pankartlar moda dünyasına yıllardır esin kaynağı oluyor. Bu durumu diğer trendlerden ayıran, sıradan bir '90'lar #tbt'si' olmaktan çıkaran nokta ise, tasarımcıların vermek istediği gerçek mesajlar. Konunun başlangıç noktası 60'lara dayanıyor. Chelsea'daki Mr. Freedom mağazası Walt Disney karakterlerinden esinlenerek üzeri sloganlı tişörtler ürettiğinde, konunun bu kadar derinleşeceğini bilmiyordu muhtemelen. Birçok konuda olduğu gibi yine bu duruma da öncülük eden İngiliz tasarımcı Vivienne Westwood ise, vermek istediği mesajları direkt olarak tasarımlarının üzerine yazmaya başladı. Katharine Hamnett'ın 80'lerde ürettiği tişörtler ise, sloganları başlı başına bir 'olay' olarak görmemize kapı açtı. Yazılı tişörtleri politik dışavurum aracı olarak kullanabileceğimizi gösteren Hamnett, moda tasarımcıları için organize edilen bir resepsiyona kendi tasarımı olan "58% don't want Pershing" tişörtüyle gizlice girip başbakan Margaret Thatcher ile el şıkıştığında yeni bir protesto aracı geliştirmiş oldu. The Guardian'a verdiği röportajda ise tasarımcı, "Tişörtlerimin üzerine çok uzaktan dahi okunabilecek büyüklükte gerçek mesajlar yazmak istedim. Sloganlar anlatmak istediklerimizi birçok farklı yöntem aracılığıyla dışa vurmamızı sağlıyor, insanların hedefe odaklanmasına yardımcı oluyor. Bu tişörtlerden birini giymek, aslında kendimizi markalaştırmak anlamına geliyor." diyerek tişörtlerini ve üzerine yazdığı sloganlarını savunmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.