Andy Warhol parfümü
Andy Warhol’dan yola çıkılarak bir parfüm serisi yaratılması ve üzerine Andy Warhol’un sözlerinin dev puntolarla konması, tam da Warhol’a göre bir iş.
Yazı Özge Dinç
Hayatı boyunca çok konuşulmayı sevmiş olan avantgart sanatçı da bunu hedeflemişti: Kitle kültürü malzemelerini kullanarak bir sanat yaratmak, böylece bilinen anlamıyla sanatı yıkmak. Demokratik olduğu için Amerikan popüler kültürüne hayranlık duyan Warhol, sanat için reklam ürünlerini kullandı, '2 Campbell's Soup Cans' (1962) ile çorba konservelerini bile tablo haline getirdi.
Sanatçının 1967'de boyanmış Coca Cola şişeleriyle yarattığı ve The Andy Warhol Museum'da bulunan 'You're In' adlı eseri de bu anlayışın devamıydı. Campbell konserveleri ve kola, ucuz olması ve aynı lezzeti hep korumasıyla en iyi ürünlerdi, çünkü "Başkan da, Liz Taylor da, fakir insanlar da aynı kolayı içebiliyordu." Warhol da böylece Raymond Loewy'nin tasarladığı Coca-Cola şişelerini, gümüş boyayla boyayıp birer heykel haline getirdi, toplam 100 adet boyadığı şişenin içine de 'You're In / Eau D'Andy' adını verdiği ucuz kokuyu doldurdu.
Comme des Garçons, bu anlayışı devam ettirerek aynı isimle ('You're In') bir parfüm serisi yarattı. Parfümler yine gümüş rengi kutularının içinde, yine bir kola kasasında sunuluyor. Comme des Garçons'un yöneticisi, Warhol'un ticari ürünleri bu şekilde kullanmasından çok etkilendiği için bu seriyi ortaya çıkarmaya karar vermiş. 7 Ekim'de New York Dover Street Market mağazasında Warhol'un film posterleri eşliğinde lanse edilen seri, şimdilik konsept mağazalarda bulunacakmış. (Fiyatı 95 dolar.) Parfümün içeriği ise acı portakal, yeşil limon, yapraklar, yasemin, kişniş yaprağı gibi özlerden oluşuyor. (Kullanıcılar, temiz ve modern bir koku olduğunu söylüyor.)
Şişelerin üzerinde ise Andy Warhol'un "Bir gün herkes 15 dakikalığına meşhur olacak.", "Asla okumam, sadece fotoğraflara bakarım.", "Eğer herkes güzel değilse kimse değildir." gibi ünlü sözleri yazılı.