Hız ustası CEO'lar III: Adrian Bosshard / Certina markasının CEO'su
CEO'lar günlerini ofiste geçirir. Bu yöneticiler ise onlardan değil.
Giriş Tarihi: 01.02.2019
14:31
Güncelleme Tarihi: 04.02.2019
15:44
YAZI CHARLIE TEASDALE
FOTOĞRAF JAMIE MCGREGOR SMITH
DERLEME ÖZGE DİNÇ
İsviçreli spor saatleri markası Certina'nın CEO'du Adrian Bosshard, hız tutkusunu şöyle anlatıyor: "Daha genç yaşlarımda hız tutkunuydum; iki tekerlekli bisiklet üzerinde rüzgâr gibiydim. Şükürler olsun ki bu tutkum sürüyor."
Bosshard motosiklet yarışlarına daha 15 yaşındayken katılmaya başladı. Önce engebeli bir arazide, yüksek atlayışlar yapmayı gerektiren motokos yarışlarına katıldı. 12 yıl yarıştıktan ve iki İsviçre MotoKros Şampiyonluğu kazandıktan sonra rotasını değiştirdi ve en hızlı motosiklet yarışı olan MotoGP'ye merak saldı. MotoGP'de de 7 yıl yarıştı. Bu noktada onun böylesine emek sarf ettiği bir işten sonra saatçiliğe nasıl merak saldığı konusu sorgulanabilir ama unutmayalım ki saatçilik, İsviçre'nin en eski ve prestijli mesleklerinden biri.
Bosshard bu meslek değişimini şöyle açıklıyor: "Masa ve kol saatleri beni her zaman heyecanlandırmıştır. Yarışırken mesajımı iletmemi sağlayan bir saat takmaya önem verirdim. 1994'te Longines'in spordaki marka yüzü olmak ise beni çok mutlu etmişti." Bosshard, yola bir yıl sonra Certina'yla devam etti; Certina, motor sporlarıyla bağı olan bir markaydı ve o yıl Certina DS Cassadeur Chronograph modelini üretti. Bu saatin kayışında motor hareket zincirinden esinlenilmişti.
BOSSHARD, 1988'DE BİR HONDA MOTOKROS ARACIYLA SIÇRAYIŞ YAPIYOR.
Birkaç yıl Certina'yla çalışmak onun yarış kariyerini de etkiledi. Kaskını bir kenara koyduktan sonra markanın eski yöneticisi ona satış departmanında çalışmakla ilgilenip ilgilenmeyeceğini sordu. Karşısına çıkan bu fırsat onu çok mutlu etti. "Her profesyonel sporcu bir gün spor hayatının sona ereceğini, hayatının bu güzel döneminden sonra normal bir hayata geçmek gerektiğini bilir. Benim hayalim de yarıştan bir sonraki dönemimde motor sporlarından aldığım hazzı bana hissettirecek bir iş yapmaktı."
Sonraki yıllarda Bosshard, Certina'daki rütbeleri birer birer atladı ve marka bu yıllar içinde FIA Dünya Ralli Şampiyonası'na sponsor olmakla ve Colin McRae ve Timo Glock gibi ralli şampiyonlarının koluna takılan Certina saatleriyle 'motor sporları saat markası' konumunu güçlendirdi. Yüksek saatçilikle motor yarışlarının bağı yadsınamaz; bu sebeple çoğu saat markası bu yakınlıktan yola çıkan saatler üretti. Certina ise bu ilişkiyi vazgeçilmez hale getirdi.
"Spor, Certina için bir pazarlama hamlesi değil," diye açıklıyor Bosshard, "DNA'sının bir parçası." Kontrolde böyle bir adam oldukça saatçiliğin motor yarışlarıyla daha da yakınlaşacağı aşikâr.
FOTOĞRAF JAMIE MCGREGOR SMITH
DERLEME ÖZGE DİNÇ
İsviçreli spor saatleri markası Certina'nın CEO'du Adrian Bosshard, hız tutkusunu şöyle anlatıyor: "Daha genç yaşlarımda hız tutkunuydum; iki tekerlekli bisiklet üzerinde rüzgâr gibiydim. Şükürler olsun ki bu tutkum sürüyor."
Bosshard motosiklet yarışlarına daha 15 yaşındayken katılmaya başladı. Önce engebeli bir arazide, yüksek atlayışlar yapmayı gerektiren motokos yarışlarına katıldı. 12 yıl yarıştıktan ve iki İsviçre MotoKros Şampiyonluğu kazandıktan sonra rotasını değiştirdi ve en hızlı motosiklet yarışı olan MotoGP'ye merak saldı. MotoGP'de de 7 yıl yarıştı. Bu noktada onun böylesine emek sarf ettiği bir işten sonra saatçiliğe nasıl merak saldığı konusu sorgulanabilir ama unutmayalım ki saatçilik, İsviçre'nin en eski ve prestijli mesleklerinden biri.
Bosshard bu meslek değişimini şöyle açıklıyor: "Masa ve kol saatleri beni her zaman heyecanlandırmıştır. Yarışırken mesajımı iletmemi sağlayan bir saat takmaya önem verirdim. 1994'te Longines'in spordaki marka yüzü olmak ise beni çok mutlu etmişti." Bosshard, yola bir yıl sonra Certina'yla devam etti; Certina, motor sporlarıyla bağı olan bir markaydı ve o yıl Certina DS Cassadeur Chronograph modelini üretti. Bu saatin kayışında motor hareket zincirinden esinlenilmişti.
BOSSHARD, 1988'DE BİR HONDA MOTOKROS ARACIYLA SIÇRAYIŞ YAPIYOR.
Birkaç yıl Certina'yla çalışmak onun yarış kariyerini de etkiledi. Kaskını bir kenara koyduktan sonra markanın eski yöneticisi ona satış departmanında çalışmakla ilgilenip ilgilenmeyeceğini sordu. Karşısına çıkan bu fırsat onu çok mutlu etti. "Her profesyonel sporcu bir gün spor hayatının sona ereceğini, hayatının bu güzel döneminden sonra normal bir hayata geçmek gerektiğini bilir. Benim hayalim de yarıştan bir sonraki dönemimde motor sporlarından aldığım hazzı bana hissettirecek bir iş yapmaktı."
Sonraki yıllarda Bosshard, Certina'daki rütbeleri birer birer atladı ve marka bu yıllar içinde FIA Dünya Ralli Şampiyonası'na sponsor olmakla ve Colin McRae ve Timo Glock gibi ralli şampiyonlarının koluna takılan Certina saatleriyle 'motor sporları saat markası' konumunu güçlendirdi. Yüksek saatçilikle motor yarışlarının bağı yadsınamaz; bu sebeple çoğu saat markası bu yakınlıktan yola çıkan saatler üretti. Certina ise bu ilişkiyi vazgeçilmez hale getirdi.
"Spor, Certina için bir pazarlama hamlesi değil," diye açıklıyor Bosshard, "DNA'sının bir parçası." Kontrolde böyle bir adam oldukça saatçiliğin motor yarışlarıyla daha da yakınlaşacağı aşikâr.